Tolókapu:

Két megoldás közül lehet választani: kerekeken guruló vagy "úszókapu".

Kerekeken guruló tolókapu:

Minket mindig megmosolyogtat, amikor kerekes tolókapun kettőnél több görgőt látunk felszerelve a kapu alá. Ne felejtsük el, hogy egy egyenest két pont határoz meg. Két görgőnél többet nem szükséges használni!

A további görgők – legyen az bármennyi – nem fogja betölteni a funkcióját, mert a kapu mozgása közben mindig csak két görgő fog dolgozni, a többi csak feszülni fog. Tervezzük meg a kapu vázát úgy, hogy annak két görgővel történő alátámasztása elegendő legyen.

FONTOS! Csapadék – akár eső, vagy megolvadt hó – nem folyhat a sínpályához, mert ott megfagyva télen a kapunk kisiklását eredményezi.

+TIPP! Javasolt használni az általunk forgalmazott gyári síneket: R 701/Z, R 716/Z, vagy R 720/Z.

Ne tévesszen meg senkit, hogy ezekkel a gyári sínekkel szemben hazánkban előszeretettel használt szögvas vagy fűtéscső nem egyenértékű.

A sínpálya alá a kapu teljes működési hosszában minimum 25 cm szélességben és 85 cm mélységben sávalapot kell készíteni. Az első hallásra nagynak tűnő sávalapot nem a kapu súlya miatt, hanem a fagy miatt kell ekkorára tervezni. (Hazánkban területenként váltakozva 80-90 cm mélységben van meghatározva a leszivárgó víz fagyáspontja.)

FONTOS! Mindannyian tudjuk, ha a víz megfagy, annak a térfogata tágul.